Nová MT-125: Přidejte se k temné straně

Temná strana Japonska

Když společnost Yamaha v roce 2013 představila revoluční MT-09, vznikl kolem tohoto motocyklu zcela nový svět. Evropu zachvátila MT mánie, která probudila představivost tisíců jezdců hledajících jiný typ stroje a osobitý způsob vyjádření vlastního životního postoje. Motocykly Yamaha kategorie Hyper Naked jsou díky svému charakteru odkazujícímu na japonské kořeny a jedinečnému stylu přirozenou volbou všech nekonvenčních jezdců, kteří se chtějí prezentovat neotřelým způsobem.

Modely MT disponují úchvatným výkonem, agilitou a agresivním vzhledem, dokonale ztělesňují ducha temné strany Japonska a všem jezdcům dávají možnost zakusit adrenalin, jaký dokáže nabídnout jen řada MT.  

Kategorie Hyper Naked a řada MT 

Již od svého uvedení na trh řada MT překonávala očekávání a stala se nejúspěšnější modelovou řadou, jakou kdy společnost Yamaha vyrobila, s téměř čtvrt milionem prodaných motocyklů jen v Evropě.

V současné nabídce kategorie Hyper Naked nalezneme modely s kubaturou od 125 do 1 000 cm3. Každý jezdec tak může s narůstajícími zkušenostmi přestoupit na motocykl s vyšší výkonností. Všichni, kdo hledají specifický a skvěle vybavený stroj, mají na výběr sportovněji střižené modely SP nebo maratonce pro jízdy na dlouhé vzdálenosti, například MT-10 Tourer Edition.

Segment Hyper Naked značky Yamaha se neustále vyvíjí a rozšiřuje o nové styly, nejmodernější technologie a elektroniku. Nedávné představení modelu MT-03 a nyní MT-125 dokládá, že dveře na temnou stranu Japonska jsou otevřeny všem - stačí vstoupit.

Nová MT-125: Vzhůru do temnot 

Model MT-125, vybavený novým, technicky vyspělým motorem, který přináší ještě více strhujícího výkonu, se pyšní radikálním novým vzhledem a je ideální vstupenkou do třídy 125 cm3.

MT-125 se může pochlubit širokou výbavou na úrovni prémiových modelů a technickými parametry, které nijak nezaostávají za stroji vyšší kubatury. Pro mladé jezdce představuje dokonalý způsob seznámení se světem motocyklů Hyper Naked a dává jim příležitost stát se dalším temným jezdcem. Díky svému sportovnímu podvozku a všestranné výkonnosti jde rovněž o ideální motocykl pro všechny jezdce, kteří hledají stylový a lehký stroj pro každodenní použití.

Nový výkonný motor o objemu 125 cm3 se systémem VVA 

Nová MT-125 dostala zcela nový motor, ve kterém našly uplatnění některé z nejvyspělejších technologií, jaké jsou ve třídě 125 cm3 k dispozici. Jedním z nejdůležitějších technických prvků je systém variabilního řízení ventilů (VVA) převzatý z modelu YZF-R125, který je zárukou špičkového výkonu v oblasti maximálních otáček a současně spousty točivého momentu v nízkých otáčkách.

VVA je důmyslný systém tvořený dvěma vačkami sání, kde každá je vybavena vlastním vahadlem. Vačka pro nižší otáčky je v činnosti do 7 400 ot/min. Má profil a časování navržené pro plynulý přísun točivého momentu v širokém rozsahu otáček, což je zárukou vysokého výkonu při nízkých a středních otáčkách. Nad hodnotou 7 400 ot/min přepne kompaktní elektromagnetický ventil motor z vačky pro nízké otáčky na vačku pro vysoké otáčky. Její vyšší profil a přepravované časování ventilů přináší dynamičtější charakter v nejvyšších otáčkách a zvýšený výkon při otáčkách od 7 400 ot/min až do maximálního výkonu při 10 000 ot/min - což je o 1 000 ot/min více, než u předchozí verze.

Kromě vyšších maximálních otáček disponuje tento motor s VVA také upravenými převody, které zajišťují energičtější zrychlení, a díky celé řadě špičkových technických řešení také plynulejší chod a vyšší hospodárnost.

Anti-hoppingová spojka 

MT-125 má novou asistenční anti-hoppingovou kluznou spojku (A&S), která v modelovém roce 2020 představuje významné vylepšení a která jezdcům přináší celou řadu výhod. Mimořádně citlivá odezva páčky spojky snižuje sílu, kterou jezdec potřebuje k jejímu ovládání, a jízda na tomto lehkém stroji Hyper Naked je tak v městském provozu s častým zastavováním a rozjížděním ještě komfortnější.

Anti-hoppingová spojka rovněž umožňuje rychlé a plynulé podřazování, čímž přispívá ke stabilitě podvozku a lepší ovladatelnosti při řazení směrem dolů - to oceníte zejména v situacích, kdy je vozovka mokrá a kluzká.

Moderní agresivní design nové kapotáže 

Pro řadu MT je charakteristický dynamický styl a minimalistický styl kapotáže. Design motocyklů řady MT se průběžně vyvíjí. Zcela nová kapotáž modelového roku 2020 zajišťuje motocyklu MT-125 odlehčenější a agresivnější vzhled dokonale odrážející jeho dynamický charakter a agilitu.

Modely Hyper Naked značky Yamaha poznáte na první pohled díky dynamickému, průbojnému designu kapotáže s hlavními komponenty umístěnými co nejblíže k motoru - výsledkem je odhodlaná, agresivní silueta. Nový model MT-125 je opatřen menší nádrží na 10 litrů paliva a má výrazně zkrácenou zadní část. To vše, společně s novou sestavou světlometu, přispívá k mimořádné kompaktnosti motocyklu.

Výrazná nová maska s dvojitými světly 

Dramatický nový vzhled podpořený dvojitými zkosenými obrysovými světly dodává nové MT-125 dravý, zlověstný výraz dokládající, že se jedná o jeden z nejdynamičtějších naháčů kubatury 125 cm3. Pod zdvojenými obrysovými světly se nachází kompaktní, výkonný LED světlomet. Ten se u modelu MT-125 podílí na výrazném, odhodlaném vzhledu odrážejícím ryzí DNA řady MT.

Více pohodlí a lepší ovladatelnost 

Modely Yamaha MT si získaly skvělou pověst pro svou hbitost a ergonomii. Staly se tak nejlogičtější volbou jezdců hledajících dynamický design, úchvatný výkon a každodenní všestrannost. Motocykl MT-125 2020 posouvá laťku v oblasti komfortu a ovladatelnosti ještě výš, neboť přináší výraznou novou kapotáž a upravenou jízdní pozici.

Menší palivová nádrž a nové jednodílné sedlo kopírující křivky stroje poskytují jezdci volnost pohybu během přesouvání těžiště na motocyklu při brzdění nebo zatáčení, což přináší pocit lepší ovladatelnosti. K dosažení vzpřímenější jízdní pozice byly stupačky posunuty dopředu a řídítka výše - s tímto uspořádáním se podařilo centralizovat hmotu jezdce a současně zvýšit pohodlí a agilitu.

Inverzní LCD přístrojový panel 

Nová MT-125 je vybavena LCD přístrojovým panelem, který přispívá k jejímu prémiovému vzhledu. Lehký LCD přístrojový panel s inverzním displejem obsahuje uprostřed umístěný digitální rychloměr, sloupcový otáčkoměr, dvě denní počitadla kilometrů, počitadlo dojezdu na rezervu, hodiny a rovněž údaje o okamžité a průměrné spotřebě paliva, průměrné rychlosti a úvodní obrazovku.   

Zadní pneumatika šířky 140 mm 

Při pohledu zepředu působí nová MT-125 díky agresivní masce s dvojitými světly skutečně impozantně. V roce 2020 dostal tento lehký model Hyper Naked širší 140mm zadní pneumatiku. Ta kromě lepší trakce v zatáčkách, při zrychlování a při brzdění posiluje rovněž příslušnost k řadě MT a současně přispívá ke vzhledu a jízdním vlastnostem charakteristickým pro velké motocykly. Na tento stroj budete náležitě hrdí.

Technicky vyspělá 41mm přední vidlice USD 

Model MT-125 je vybaven technicky vyspělým podvozkem, který bez problémů snese srovnání s motocykly větších kubatur. Špičková 41mm přední vidlice USD nabízí pohotově reagující odpružení se zdvihem 130 mm, což přináší precizní ovladatelnost a jisté vedení stopy. Zadní tlumič typu monoshock je předpokladem dokonalého pohodlí při jízdě.

Nový rám Deltabox a hliníková kyvná vidlice 

Nový rám Deltabox společně s hliníkovou kyvnou vidlicí poskytují rozvor 1 325 mm, tedy o 30 mm méně než u předchozího modelu, a také upravenou geometrii řízení. Výsledkem je lepší centralizace hmoty zajišťující sportovnější, agilnější a podmanivější jízdu. Nová konstrukce rámu umožnila dosáhnout ideálního poměru vertikální, torzní a horizontální tuhosti zaručující vynikající ovladatelnost. Má také rozšířenou objímku pro uchycení otočného mechanismu nové špičkové kyvné vidlice.

Lehká kyvná vidlice je vyrobena z hliníku a z vnitřní strany opatřena speciálním výztužným žebrováním, které přispívá k její tuhosti. Vidlice pojme širší 140mm zadní pneumatiku, která účinně přenáší vysoký výkon nového motoru na povrch vozovky.

Radiální třmen / 292mm přední kotouč 

Na seznamu působivých specifikací modelu MT-125 najdeme rovněž radiální třmen a brzdový kotouč o průměru 292 mm. Radiální uchycení, které obvykle používají modely s vyšším zdvihovým objemem, omezuje průhyb třmenu a umožňuje přesné dávkování brzdné síly při nižších rychlostech a současně vynikající brzdný výkon při vysokých rychlostech.

Hlavní vlastnosti modelu MT-125
Nový motor o objemu 125 cm3 s variabilním řízením ventilů
Anti-hoppingová spojka
Moderní agresivní design nové kapotáže
Dvojité zkosené obrysové světlo a LED světlomet
Technicky vyspělá 41mm přední vidlice USD
Nový rám Deltabox a hliníková kyvná vidlice
Zadní pneumatika šířky 140 mm
Výkonný radiální přední brzdový třmen
Přední brzda s velkým průměrem kotouče 292 mm
Propracovaný inverzní LCD přístrojový panel

Cena a dostupnost

Model MT-125 a cena budou dostupné od prosince 2019.

Barvy

Model MT-125 se bude dodávat v barvách Ice Fluo, Icon Blue, Midnight Black