Yamaha představuje modely R6 RACE a R6 GYTR pro rok 2022
Nepřekonatelný odkaz, dominantní výkonNaprostá oddanost značky Yamaha závodění nemá obdoby. Společnost závodí a vítězí již od svého založení v roce 1955 a v roce 2021 Yamaha posílila svůj status jedné z nejodhodlanějších značek v MotoGP, mistrovství světa superbiků FIM a mistrovství světa supersportů FIM – a také si upevnila pozici jedničky v mnoha národních šampionátech.
Yamaha po celou dobu své historie věnovala energii a prostředky závodění, aby podpořila vášeň jezdců na okruzích po celém světě, od série bLU cRU až po mistrovství světa, a přínos této filozofie je vidět na nejnovějších supersportech řady R. Každý z těchto vysoce výkonných modelů byl vyvinut s využitím nejpokročilejší technologie motoru a šasi, která byla původně vyzkoušena a otestována na továrních závodních motocyklech značky Yamaha. Tento neustálý přenos technologií z trati na ulici je to, co dává každé řadě R náskok před konkurencí.
Yamaha získala pátý titul WorldSSP v řadě
Kromě provozování vlastních závodních týmů má Yamaha dlouholetou tradici při podpoře zájmů národních a mezinárodních supersportovních závodních sérií – a také při podpoře závodníků a týmů ve WorldSSP. Tato tovární podpora byla opět odměněna vítězstvím Dominiqua Aegertera na stroji R6 podporovaného týmu Ten Kate Yamaha WorldSSP v šampionátu WorldSSP v roce 2021, což je již pátý rok po sobě, kdy stroje Yamaha získaly tento prestižní titul a ovládly tuto sérii od uvedení nového modelu R6 v roce 2017.
V roce 2022 bude Yamaha pokračovat ve své naprosté oddanosti jezdcům a týmům supersportů na všech úrovních představením modelů R6 RACE a R6 GYTR – dvou exkluzivních závodních strojů s nejlepším výkonem ve své třídě.
R6 RACE: Pouze svět třídy R
Motocykl Yamaha R6 dominuje třídě WorldSSP už mnoho let a vybere si ho každý jezdec, který to s vítězstvím myslí vážně. Vzhledem k jeho mimořádným úspěchům není překvapením, že většina účastníků v této třídě, a to jak na národní, tak na mezinárodní úrovni, se rozhoduje závodit se strojem R6.
Jeho čistě závodní specifikace zahrnují vysoce výkonný motor o objemu 599 ccm s lehkými kovanými písty, titanovými ventily a kompresním poměrem 13,1 : 1. Díky procesorem řízenému sání Yamaha (YCC-I), procesorem řízené škrtící klapce Yamaha (YCC-T) a anti-hoppingové spojce, šestistupňové převodovce s krátkým zpřevodováním a systému rychlořazení (QSS) pro řazení pod plným plynem je R6 o krok napřed před konkurencí.
Kompaktní hliníkové šasi Deltabox těží z hořčíkového podsedlového rámu a hliníkové palivové nádrže, 43mm nastavitelných předních vidlic KYB typu R1 a nastavitelného zadního tlumiče KYB pro přesné ovládání a zatáčení. Radiálně upevněné přední brzdové třmeny s 320mm kotouči zajišťují neuvěřitelně silný brzdný účinek a výrazně přispívají k dosažení kratších časů na kolo.
Model R6 RACE bude pro rok 2022 k dispozici v elegantní černé barvě Tech Black se zlatě zbarvenými vidlicemi a bude se dodávat v závodním provedení bez komponentů pro silniční provoz, jako jsou světlomety, obrysová světla, zrcátka, klakson, držák registrační značky, sedadlo a stupačky pro spolujezdce. To umožňuje snížit hmotnost a maximalizovat výkon, takže tento nehomologovaný stroj je ideální pro okruhové jezdce a zároveň představuje ideální základní model pro závodníky, kteří si jej chtějí přizpůsobit podle svých představ.
Dodávky budou zahájeny od února 2022. Ceny se v jednotlivých regionech mohou lišit, takže pro další informace se obraťte na národního distributora značky Yamaha.
R6 GYTR: Dokonalý závodní supersportovní motocykl
Aby byla zajištěna pokračující nadvláda modelu R6 na mezinárodní i národní úrovni, bude nový model R6 GYTR k dispozici v roce 2022 výhradně v prodejnách GYTR PRO či u prodejců Yamaha, kteří se na okruhové ježdění specializují. Model R6 GYTR je určen pro široký okruh zákazníků, od příležitostných okruhových jezdců až po závodníky. Je také jasnou volbou pro náročnější závodníky, kteří chtějí výkon motocyklu posunout na ještě vyšší úroveň montáží řady doplňků pro motor či odpružení z řady doplňků GYTR.
Motocykl R6 GYTR je plně vybaven širokou řadou špičkových součástí GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing), které zahrnují programovatelnou jednotku ECU Superstock s kabelovým rozhraním, jenž jezdci umožňuje optimalizovat výkon motoru, a také závodní kabelový svazek.
Lehký titanový závodní výfukový systém Akrapovič, který zvyšuje výkon, produkuje přibližně 100 dB nebo méně. Dále je stroj vybaven speciálním systémem sání vzduchu (AIS), který umožňuje odstranění různých hadic a nádobek. Zahrnuje závodní ozubená kola se speciálním řetězem 520 a také špičková nerezová brzdová vedení pro lepší brzdný výkon a precizní zpětnou vazbu. Emulátor ABS GYTR umožní demontáž čerpadla ABS pro další snížení hmotnosti. Závodní sedlo GYTR a plně nastavitelné zadní sady z hliníku Billet poskytují ideální závodní polohu. Navíc je možné obrátit rozvržení řazení. Pro uvedení motoru do chodu stačí stisknout tlačítko start/stop a speciální víčko palivové nádrže GYTR umožňuje zcela bezklíčový systém.
R6 GYTR se dodává s lehkou základní bílou kapotáží ze skelných vláken vyztužených uhlíkem, která umožňuje jezdcům a týmům aplikovat požadované závodní barvy a loga. Zahrnuty jsou také další součásti vyžadované organizací FIM, jako je kryt páčky přední brzdy a ochrana zadního řetězového kola.
Aby tento závodní stroj odpovídal očekáváním a preferencím zákazníků, umožňuje řada GYTR další modernizaci. Další podrobnosti naleznete na stránce www.yamaha-racing.com/gytr/gytr_supersport/.
R6 GYTR bude k dispozici výhradně prostřednictvím obchodů Yamaha GYTR PRO, které budou první volbou, kam si závodníci a příležitostní okruhoví jezdci mohou zajít pro všechny své závodní vybavení. Každá prodejna GYTR PRO bude vedena lidmi, pro které je závodění vším, a kteří se účastní závodních aktivit. Tyto speciální prodejny jsou navíc v přímém kontaktu s technickým servisem Yamaha Road Racing – evropskou organizací zodpovědnou za programy WorldSBK, WorldSSP a EWC – takže mají potřebné znalosti a vědomosti pro přípravu vašeho individuálního závodního stroje na nejvyšší úrovni.
V Evropě již funguje pět prodejen GYTR PRO a v roce 2022 se síť rozšíří o několik dalších.
Technické údaje modelu R6 GYTR
- Sada závodní kapotáže GYTR
- Závodní výfukový systém Akrapovič
- Sada ECU GYTR
- Sada kabelových svazků GYTR
- Kabel rozhraní GYTR
- Vypínač GYTR
- Sada zástrček GYTR AIS
- Emulátor ABS GYTR
- Bezklíčový uzávěr palivové nádrže GYTR
- Polstrování sedla GYTR
- Sada brzdových hadiček z nerezové oceli vpředu i vzadu
- Plně nastavitelná zadní závodní sada GYTR
- Volitelná sada pro obrácené řazení
- Kryt zadního řetězového kola (žraločí ploutev)
- Kryt páčky přední brzdy
- Úprava pro zlatý závodní řetěz DID 520
- Hnací řetězové kolo 15T / zadní řetězové kolo 46T
- Sada řetězových matic pro sadu 520
- Háky pro zadní paddockový stojan
- Paddockový stojan