Yamaha R3 2025: Nová tvář ve světě R

Řada Yamaha R se svým průkopnickým designem, ultralehkou konstrukcí, kompaktními rozměry a působivým výkonem již téměř 25 let určuje měřítko pro každý supersportovní motocykl a očekávání každého jezdce supersportu.

Každý model z řady Supersport, který se opírá o celosvětové závodní úspěchy značky Yamaha až po elitní třídu MotoGP, se vyznačuje technologickými inovacemi a estetikou, které vycházejí ze závodů a jsou přizpůsobeny tak, aby vytvořily dokonalou řadu silničních a okruhových strojů.

Řada R, která pokračuje v poslání společnosti Yamaha přinášet závodní technologie a výkony na dosah každému jezdci bez ohledu na jeho úroveň zkušeností nebo jezdecké nároky, je v roce 2025 ostřejší, propracovanější a vzrušující než kdykoli předtím.

V příštím roce se k řadě supersportů připojí obnovený model R3, kterým Yamaha potvrzuje své odhodlání poskytovat každému jezdci jedinečný zážitek z jízdy, a tento nový model se připojí k modelům R125, R7 a R9, dále k modelům R6 RACE a R6 GYTR zaměřeným na závodní tratě a k novým vlajkovým lodím R1 RACE a R1 GYTR.

První kroky do světa Yamahy nebyly nikdy tak vzrušující a zejména pro mladé jezdce tak dostupné. Pro ty, kteří začínají svou cestu na dvou kolech a sní o životním stylu supersportů, dává nový model R3 nové generaci jezdců šanci vlastnit skutečný supersport, který se svým stylem, technologiemi a výkonem inspiruje přímo u vlajkových silničních a okruhových modelů R9 a R1 GYTR.

Fanoušci řady R okamžitě poznají, že nový model R3 je skutečným supersportovním modelem značky Yamaha, a to díky nové zářivé dvouoké tváři s integrovanými výkonnými světlomety a pozičními světly, které lemují vzduchový kanál inspirovaný modelem M1 nad novými aerodynamickými křídly.

Model R3, oděný do nové štíhlé a lehké karoserie a poháněný dvouválcovým motorem o objemu 321 cm³ splňujícím normu EURO5+, je rovněž vybaven novou spojkou A&S (Assist and Slipper) pro plynulé agresivní řazení při klesání, novým LCD přístrojovým štítem, užitečnou zásuvkou USB, novými barvami Icon Blue a Midnight Black a navíc možností připojení chytrého telefonu prostřednictvím služby Yamaha MyRide, která umožňuje přístup k údajům a statistikám o motocyklu.

Pod tímto úžasným novým vzhledem se skrývá kompaktní a lehký podvozek modelu R3, který poskytuje optimální rovnováhu mezi pevností a tuhostí, s vysoce kvalitní obrácenou přední vidlicí a výkonným brzdovým systémem, který povzbuzuje nové jezdce k zábavě a pocitu jistoty při jízdě do světa R.

Stylizace inspirovaná DNA řady R

Špičková aerodynamika byla v popředí zájmu nového designu modelu R3, který se stylisticky a aerodynamicky inspiroval strojem Yamaha MotoGP M1. Nový model, který je okamžitě rozpoznatelný jako člen rodiny supersportů Yamaha, vypadá stejně dobře jako jezdí a každý nový jezdec bude mít pocit, že je v přítomnosti skutečného motocyklu Supersport.

Vpředu se R3 může pochlubit novou generací dvouoké tváře vybavené výkonnými projektovými světlomety a denními LED světly, které splývají s tvarovanou karoserií a vytvářejí elegantní a sofistikovaný vzhled, přičemž zároveň doplňují aerodynamické vlastnosti motocyklu.

Pod charakteristickým vzduchovým kanálem řady R se nacházejí nové integrované winglety odvozené od modelu M1, které ve spojení se zadním křídlem modelu a novou karoserií zajišťují maximální aerodynamickou účinnost, protože vzduch proudí podél profilu R3 s vrstvenou kapotáží, což snižuje aerodynamický odpor a zvyšuje účinnost chlazení. Pro mladé i začínající jezdce bude R3 vypadat rychle, i když bude zaparkovaný, a bezpochyby se stane předmětem hovoru při každém prvním setkání.

Vstoupit do světa R-World nebylo nikdy snažší

Nový model R3, který spojuje špičkový styl s praktičností v reálném světě, je lehký a kompaktní, s plnou nádrží váží pouhých 170 kg a snadno se ovládá a manévruje. Kromě toho je nyní šířka sedadla modelu až o 6 mm užší a boční kryty až o 13 mm tenčí, což znamená mnohem užší profil a méně karoserie, která překáží noze. Tato vylepšení, spolu s dostupnou výškou sedadla modelu, která činí pouhých 780 mm, znamenají, že je pro jezdce snazší než kdykoli předtím pevně položit nohy na zem a cítit se bezpečně při zastavení.

Motor o objemu 321 cm³: vzrušující sportovní výkon pro nové jezdce

Srdcem modelu R3 je čtyřtaktní řadový dvouválcový motor o objemu 321 cm³, který je připraven nadchnout jak na silnici, tak na závodním okruhu, a který dosahuje působivého a přesto zvládnutelného výkonu 42 k při 10 750 ot/min a točivého momentu 29,5 Nm při 9 000 ot/min.

Tento špičkový dvouválec je díky pověstné spolehlivosti značky Yamaha vždy připraven k jízdě a je vybaven lehkými kovanými hliníkovými písty, které snižují úroveň vibrací, a zkrácenými ojnicemi a posunutými válci (stejná konstrukce jako u modelu R1), díky nimž je motor efektivnější při spalování a kompaktnější. Kromě toho pohonná jednotka modelu R3 splňuje normy nařízení EURO5+.

Spojka A&S: Maximální ovladatelnost

Klíčovou novinkou v oblasti výkonu modelu R3 je zařazení asistenční a kluzné spojky (A&S), která zajišťuje hladší řazení, plynulé podřazování a kontrolovaný pocit při brzdění motorem. To pomáhá zpřístupnit zážitek z jízdy na supersportu většímu počtu jezdců. Pro rychlé a plynulé řazení nahoru je pro model R3 k dispozici také volitelný systém rychlořazení (QSS).

Další výhodou spojky A&S u modelu R3 je, že poskytuje výrazně lehčí pocit na páčce, a to nejméně o 17 % než standardní spojkový systém. Kromě toho byla zdokonalena i samotná páka spojky, a to jejím umístěním o 5 mm blíže k řídítkům, aby jezdci s menšíma rukama mohli systém pohodlně a s minimální únavou ovládat i při delších jízdách.

Vysoce kvalitní obrácené přední vidlice a propracovaný podvozek

37mm obrácená přední vidlice modelu R3, která poskytuje optimální pocit a stabilitu za všech jízdních situací, zajišťuje vynikající zpětnou vazbu přední části motocyklu při zatáčení a brzdění v kombinaci s kompaktním a lehkým podvozkem, který poskytuje optimální rovnováhu mezi pevností a tuhostí - což je nezbytné pro nové jezdce, kteří si hledají své místo ve světě dvou kol.

Aplikace MyRide a USB napájení

Model R3 je vybaven připojením k chytrému telefonu prostřednictvím služby Yamaha Motorcycle Connect (MyRide), která uživatelům poskytuje řadu údajů a informací o jejich motocyklu, stejně jako užitečná oznámení o hovorech, textových zprávách a e-mailech, která se zobrazují na novém přístroji LCD modelu.

Po načtení aplikace se zobrazí poslední místo parkování motocyklu, spotřeba paliva, otáčky motoru a stupeň otevření plynové rukojeti, míra zrychlení a ukazatel ekologické jízdy. Aplikace také vyhodnotí jízdy v porovnání s ostatními uživateli MyRide a vytvoří osobní deník jízdy doplněný mapou tras, průměrnou rychlostí, počasím a teplotou, převýšením a dalšími údaji pokaždé, když se jezdec vydá na novou cestu.

Pokud jde o udržování elektronických zařízení nabitých na cestách, je nyní R3 vybaven zásuvkou USB typu A pro nabíjení chytrých telefonů a vyhřívaného jezdeckého vybavení.

Technické zajímavosti

  • Kompaktní dvouválcový motor o objemu 321 cm³ s vysokým točivým momentem
  • Splňuje normu EURO5+
  • Ultrakompaktní konstrukce s čistou DNA řady R
  • Vysoce aerodynamická plná kapotáž s technologií winglet
  • Agresivní dvouoká tvář řady R s projektorovými světlomety
  • Poziční světla LED
  • Nová spojka A&S
  • Štíhlejší sedadlo a boční panely pro lepší dosah nohou k zemi
  • Vysoce specifické obrácené přední vidlice o průměru 37 mm
  • Lehký diamantový rám
  • Supersportovní design kokpitu s novými přístroji LCD
  • Řídítka s klipsnou ve stylu R1
  • Radiálně uchycené přední brzdové třmeny
  • Výkonné přední a zadní brzdy
  • Štíhlá 14litrová palivová nádrž s tvarovanými kolenními prohlubněmi
  • Zadní část ve stylu řady R
  • Připraveno na aplikaci MyRide
  • Napájecí zásuvka USB
  • Přední pneumatika 110/70, zadní pneumatika 140/70

Nové vzrušující barvy pro model R3

Úžasný nový model R3 je k dispozici ve dvou barevných variantách.

První barevnou variantou je modrá Icon Blue, která dominuje nové tváři a přepracované aerodynamické karoserii, přechází přes palivovou nádrž a končí u nové zadní jednotky. Napříč karoserií se stylově prolínají světlé a tmavé záblesky, které protínají sytou barvu Yamaha Racing, zatímco název modelu R3 se prolíná s designem.

Model R3 bude k dispozici také v barevné variantě Midnight Black s minimální grafikou a akcenty. Krása tohoto čistého barevného schématu spočívá v tom, že dobře funguje s řadou různých jezdeckých pomůcek a dodává modelu R3 nenápadný charakter, který vypadá dobře v každé situaci.

Dostupnost a cena

Dodávky evropským prodejcům Yamaha budou zahájeny v listopadu. Ceny se mohou v jednotlivých regionech lišit, pro úplné informace kontaktujte národního distributora Yamaha.

Aktualizovaný model R125: Nové barvy pro vstup do světa R-World

Kromě nového modelu R3 se model 2025 R125 vyznačuje zcela novými barvami, které jej sjednocují s ostatními modely řady R. Nejnovější model R125, který je nyní k dispozici v barvách Icon Blue a Tech Black, zaujímá místo úžasné vstupní opory do světa supersportovních motocyklů Yamaha.

Model R125, vyrobený podle nejlepší specifikace ve své třídě a vybavený závodním motorem o objemu 125 cm³ splňujícím normu EURO5+, je ultimativní lehký supersport Yamaha s podvozkem Deltabox a nejmodernějšími 41mm předními vidlicemi KYB upside-down a zadním odpružením typu link pro mimořádně agilní ovládání.

Aby byli jezdci na cestách v roce 2025 neustále ve spojení, připojení chytrého telefonu přes Bluetooth® a aplikace MyRide nyní umožňuje navigaci turn-by-turn na obrazovce prezentovanou na 5palcovém barevném TFT displeji, který zobrazuje také aktuální povětrnostní podmínky v cíli jízdy.

Kromě toho lze zobrazit informace o odesílatelích hovorů a textových zpráv a náhled zpráv, aby měl jezdec možnost zastavit a reagovat.

Při poslechu hudby prostřednictvím připojené náhlavní soupravy přes Bluetooth® se zobrazí kompaktní hudební přehrávač s informacemi o skladbě a interpretovi.