Yamaha vybrušuje svou řadu závodních terénních motocyklů 2021

Nový model YZ250F míří na stupně vítězů, zatímco speciální edice Monster Energy modelů YZ250F a YZ450F nabízejí originální styl továrního týmu

V roce, kdy společnost oslaví 65. výročí založení je chuť vyhrávat stejně silná jako vždy jindy. Jezdci na modelech Yamaha dosahují skvělých výsledků na celém světě. Rok 2020 měl úžasný start, když Dylan Ferrandis v barvách týmu Monster Energy Star Yamaha Racing obhájil své prvenství a znovu získal na stroji YZ250F vítězství ve třídě 250SX západního mistrovství, jež se jezdí za Atlantikem. Jago Geerts, člen továrního týmu Monster Energy Yamaha MX2, pak vyhrál svůj první závod Grand Prix v úvodním kole seriálu mistrovství světa FIM MX2.

Filozofii, že závodění by mělo v činnostech společnosti zaujímat důležitou roli, vyznává společnost Yamaha Motor Co., Ltd. od července 1955, kdy byla založena. Yamaha zvítězila hned ve svém prvním závodě. Od toho dne bylo o budoucnosti společnosti rozhodnuto. Do dnešního dne platí na všech úrovních ve společnosti Yamaha, že závodění je hluboce zakořeněno v DNA společnosti. Motokrosová modelová řada pro rok 2021 ukazuje, že Yamaha i nadále dělá vše, co je třeba, aby každému závodníkovi skutečně poskytla příležitost naplnit jeho potenciál.

Díky široké škále vysoce výkonných čtyřtaktních a dvoutaktních závodních motocyklů a také díky tomu, že vyrábí některé z nejoblíbenějších dětských terénních motocyklů na světě, je Yamaha připravena nabídnout každému možnost vyhrávat.

Nová YZ250F: Vyladit. Závodit. Zvítězit.

Model YZ250F již prokázal, že patří mezi nejschopnější čtyřtakty kategorie 250. Tento vynikající motokrosový motocykl na všech úrovních ukazuje, že má vše, co potřebuje k vítězství. Vyhovují mu jakékoli podmínky a kategorie MX, stejně jako SX. Pokud jde o modelový rok 2021, míří Yamaha s uvedením nového modelu YZ250F ještě výše. Tento stroj soutěžící v mimořádně konkurenční třídě se dočkal celkově zdokonaleného motoru, přepracovaného rámu a nově nastaveného odpružení Kromě toho je model vybaven novými brzdami a pokročilými digitálními technologiemi.

Zcela přepracovaný motor

Každá významnější součást byla přepracována a vylepšena tak, aby jezdci na motocyklech Yamaha získali na trati skutečnou výhodu. Čtyřválcová hnací jednotka o objemu 250 ccm se špičkovou a originální konstrukci reverzní hlavy válců, jež napomáhá vyšší účinnosti sání a lepší centralizaci těžiště hmoty, představuje třídu sama pro sebe.

Pro modelový rok 2021 inženýři společnosti Yamaha analyzovali každou klíčovou součást a provedli velké množství významných změn s cílem zdokonalit převodovku pro ještě přesnější řazení a dosáhnout silnějšího a plynulejšího výkonu v širším pásmu - takového výkonu, jenž bude vyhrávat závody.

Nový profil vačkového hřídele výfuku

Byla zlepšena citlivost motoru modelu pro rok 2021 od středních otáček až po hranici přetočení. Napomohlo tomu použití nového vačkového hřídele výfuku se změněným profilem, který snižuje překrytí ventilů. Spolu s optimalizovaným nastavením vstřikování paliva tento nový vačkový hřídel vylepšuje charakteristiky motoru modelu YZ250F v pásmu nad středními otáčkami. Stroj díky tomu získává vyšší úroveň výkonu, stejně jako lepší ovladatelnost.

Kompletně přepracovaný vysoce účinný systém sání

Dopředu směřující vstup sání motoru YZ250F je klíčovým prvkem, který dává lehkému čtyřtaktu skutečnou výhodu. Kromě toho, že zajišťuje přívod chladného a čerstvého vzduchu přímo do motoru, čímž zvyšuje účinnost spalování a okamžitou reakci škrticí klapky, umožňuje také použití jedinečného dozadu nakloněného válce. Tím se dosahuje vynikající centralizace těžiště, vyšší obratnosti a snadného řízení.

Systém sání je u modelu 2021 zcela nový. Z přepracované komory sání byl odstraněn trychtýř sání, komora byla o 20 mm zkrácena, takže přivádí vzduch plynulejší a přímější cestou. Další důležitou změnou je použití nového krytu skříně vzduchového filtru, který je upevněn před sedadlem. Kryt modelu pro rok 2021 s novým potrubím zvyšuje objem nasávaného vzduchu. Výsledkem je ještě vyšší výkon při vysokých otáčkách.

Nový vysoce výkonný tlumič výfuku

Jako doplněk vyššího výkonu při vysokých otáčkách motoru je motor modelu pro rok 2021 osazen novým tlumičem výfuku s vyšší kapacitou. Nový systém, který je o 70 mm delší než předchozí verze, je konstruován tak, aby umožňoval plynulejší zrychlení, zejména při vyšších otáčkách. výsledkem je hluboký a tlumený zvuk výfuku, který upozorňuje na bohatý točivý moment tohoto čtyřtaktního motoru o objemu 250 ccm.

Pevnější koš spojky a plynulé řazení

Vyšší výkon nového motoru je doplněn přepracovaným košem spojky. Stěny koše spojky jsou silnější a podstatně pevnější. Vyznačují se také lepší odolností a důsledným a kvalitním výkonem po celou dobu závodu.

3., 4. a 5. rychlostní stupeň na vstupních i výstupních hřídelích byly přepracovány. Převodovka tak nyní nabízí vyšší výkon. Vybraná převodová kola jsou balotinována. Díky tomu jsou pevnější, což je s ohledem na vyšší výkon motoru potřeba.

Vylepšený dvojitý kolíbkový rám posouvá řízení na novou úroveň

Model YZ250F již dříve proslul mimořádnou obratností a snadným řízením. Díky dalšímu vyhodnocování a zkoušení se konstruktérům ve společnosti Yamaha podařilo vylepšit strukturu rámu a posunout chování podvozku na ještě vyšší úroveň.

Model YZ250F je pro rok 2021 vybaven novým hliníkovým dvojitým kolébkovým rámem, který - i když se navenek podobá předchozímu provedení - přináší řadu významných změn, jež doprovázejí vyšší výkon motoru modelu 2021 a citelně zlepšují pocit z řízení i výkon. Jemným doladěním úrovně tuhosti v klíčových bodech rámu se konstruktérům společnosti Yamaha podařilo vytvořit podvozek, jenž umožňuje lehké řízení, k němuž patří navíc pocit přesnosti a důvěry. Byly přepracovány i další součásti podvozku, například brýle vidlice, úchyty řídítek nebo přední náprava, aby nový rám vhodně doplňovaly. Toto vše přispívá k tomu, že bude model 2021 ještě náročnější soupeř.

Upravené nastavení odpružení vpředu i vzadu poskytuje větší kontrolu

Obecně se má za to, že odpružení motokrosových modelů Yamaha patří k tomu nejlepšímu, co odvětví nabízí. Vpředu je obrácená vidlice pružinového typu KYB® s tlumením citlivým na rychlost, jež nabízí vynikající výkon řízení, vzadu je odpružení typu Monocross s přepákováním a tlumičem KYB®, jež umožňuje dosáhnout optimálního ovládání a vysoké úrovně trakce zadního kola.

Model 2021 si chce udržet pozici jednoho z nejlepších motokrosových systémů odpružení „přímo z výrobního závodu", a proto přináší nová vylepšení. Nastavení předních vidlic KYB® je upraveno tak, že poskytuje progresivnější tlumení během celého zdvihu. To dává jezdci lepší pocit kontaktu s povrchem trati a zároveň lepší tlumení nárazů, což jezdci pomáhá šetřit energii. Upravené nastavení tlumiče KYB® vzadu přináší stabilnější jízdu se sníženou tendencí ke změnám sklonu dopředu/dozadu.

Díky těmto důležitým vylepšením odpružení - spolu s vylepšeným vyvážením tuhosti dvojitého kolébkového rámu - se ovládání modelu YZ250F verzi pro rok 2021 dostává na ještě vyšší úroveň. Kromě snadnějšího řízení nabízí nový model pocit větší přesnosti. Díky tomu může jezdec snáz vést motocykl po trati zvolenou stopou zvolenou a být rychlejší v zatáčkách. Změny nastavení podvozku také zlepšují trakci předních a zadních kol, což vede k lepšímu ovládání a ke skutečné výhodě oproti konkurenci.

Lehčí a výkonnější brzdový systém

Model pro rok 2021 nabízí vyšší brzdný výkon a nižší hmotnost brzdového systému. Přepracovaný přední třmen je o 30 % pevnější než dříve. Používá písty o větším průměru a nově navržené brzdové destičky, nový přední kotouč o průměru 270 mm nabízí o 16 % větší plochu pro kontakt s destičkami, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti. Nová je i konstrukce brzdového třmenu u zadní brzdy. Tento systém má navíc nový 240mm zadní kotouč. Dosahuje stejné úrovně brzdného výkonu, i když je o 120 g lehčí.

Nový brzdový systém se vyznačuje lepším brzdným výkonem a vyšší citlivostí brzd. To významně přispívá k lepšímu soutěžnímu výkonu a kvalitě jízdy modelu YZ250F pro rok 2021.

Upravená poloha řídítek

V zájmu dosažení optimální jízdní polohy a lepší ovladatelnosti jsou řídítka na modelu YZ250F pro rok 2021 namontována více dopředu. To umožňuje jezdci přesunout více zátěž dopředu a v okamžicích, kdy je to třeba, zatížit tělesnou hmotností přední kolo.

Nové držáky řidítek jsou namontovány na nové a lehčí vrchní brýle vidlice. Oba prvky mají přepracované vyvážení tuhosti tak, že přispívají k nižšímu namáhání paží jezdce. Nové stupačky z oceli legované chromem jsou též lehčí, stejně jako nový hřídel přední nápravy, díky čemuž váží Yamaha YZ250F pouhých 106 kg i s plnou 6,2litrovou palivovou nádrží a 0,95litrovou náplní motorového oleje (je tedy pouze o 3 kg těžší než dvoutaktní YZ250).

Dynamická nová karoserie v barvě Icon Blue s barevně sladěnými plochami pro startování číslo

Modrá barva k týmu Yamaha Racing už patří. Nový model YZ250F 2021 má ještě ostřejší a dynamičtější vzhled díky nové karoserii v barvě Icon Blue a barevně sladěnými plochami pro startovní číslo vpředu i na stranách. Model 2021 nabízí také modré ráfky, hlavu válců a dalšími detaily na motoru. Svým vzhledem, který je tak ještě silnější a elegantnější, neomylně odkazuje na DNA značky Yamaha.

Yamaha Power Tuner

Power Tuner je špičková a snadno použitelná digitální technologie, která umožňuje jezdcům na strojích YZ250F a Y 450F pomocí chytrého telefonu jemně doladit výkon motoru motocyklu na trati. Jezdci a mechanici si mohou jednoduše stáhnout bezplatnou aplikaci Power Tuner pro zařízení IOS nebo Android a poté se okamžitě spojit s motocyklem YZ250F a upravit vstřikování paliva nebo časování zážehu v řídicí jednotce. V aplikaci Power Tuner si mohou jezdci vytvořit vlastní nastavení a pomocí tlačítka na řídítkách mohou přepínat mezi dvěma mapami.

Power Tuner lze kromě provádění změn ve výkonu motoru použít také k zaznamenávání informací o záznamech ze závodů a sledování řady dat, včetně diagnostiky systému, doby chodu a údržby - a také k porovnání a sdílení záznamů ze závodů a nastavení s ostatními jezdci.

Nové prvky modelu YZ250F 2021

· přepracovaný vysoce výkonný motor se silnějším výkonem v nejvyšších otáčkách,

· plynulejší odezva na polohu škrticí klapky s delší odezvou na hranici přetočení,

· optimalizovaná konstrukce vačkového hřídele výfuku s novým profilem a menším přesahem,

· optimalizované nastavení vstřikování paliva vylepšuje přísun výkonu,

· zcela přepracovaný systém sání zvyšuje výkon při vysokých otáčkách,

· vyšší kapacita tlumiče výfuku umožňuje plynule zrychlovat při vysokých otáčkách,

· silnější koš spojky umožňuje zvládnout vyšší výkon motoru,

· přepracovaná převodovka s optimalizovaným výkonem a pevností,

· dvojitý kolébkový rám nové specifikace s optimalizovaným vyvážením pevnosti a tuhosti,

· lepší ovladatelnost díky úpravě nastavení předního a zadního odpružení,

· lehčí a výkonnější přední (Ø 270 mm) a zadní brzdy (Ø 240 mm),

· lehčí brýle řídítek a upravená poloha řídítek,

· lehčí stupačky z oceli legované chromem,

· lehčí hřídel přední nápravy,

· karosérie v barvě Icon Blue a odpovídající modré přední a boční kryty.

Prvky, které model YZ250F nabízí již od dřívějších verzí

· kapalinou chlazený čtyřválcový motor DOHC s reverzní hlavou válce,

· konfigurace motoru s centralizovaným těžištěm s dozadu nakloněným válcem,

· vysoce účinné sání směřující vpřed a výfuk směřující dozadu,

· lehké titanové ventily pro výkon s mimořádnou odezvou,

· lehký výfuk zajišťuje dobrý pulzní efekt,

· odolná spojka s vynikající reakcí,

· vačkový hřídel speciálního tvaru zajišťuje plynulé a přesné řazení,

· aplikace pro chytré telefony Power Tuner umožňuje přesné, rychlé a snadné vyladění na trase,

· přepínač mapování v řídicí jednotce ECU 2-pro úpravu charakteru výkonu motoru za jízdy,

· elektrický startér s lehkou lithium-iontovou baterií,

· špičková obrácená vidlice KYB® s pružinovým tlumičem citlivým na rychlost,

· zadní odpružení Monocross s přepakováním a tlumičem KYB®,

Nové verze Monster Energy Edition modelů YZ250F a YZ450F

V roce 2020 dochází k novému posílení vztahu společností Yamaha a Monster Energy v podobě nového továrního týmu Monster Energy Yamaha pro soutěže MX2, v němž se představí jezdci Jago Geerts a Ben Watson. Vedle něj existuje tovární tým Monster Energy Yamaha pro soutěže MXGP, v němž jezdí Gautier Paulin, Jeremy Seewer a Arnaud Tonus. Tato špičková sestava je připravena tvrdě se v závodní sezóně 2020 utkat o stupně vítězů.

Na oslavu tohoto masivního útoku na tituly v kategoriích MXGP a MX2 oznamuje společnost Yamaha uvedení modelů YZ250F Monster Energy Edition a YZ450F Monster Energy Edition. Modely YZ250F a YZ450F Monster Energy Edition s černobílou karoserií a exkluzivní grafikou Monster Energy nabízejí motokrosovým jezdcům možnost vlastnit motocykl výrobní řady 2021 v agresivním stylovém provedení, vzhledem se nelišícím se od továrních týmových strojů Yamaha Grand Prix.

*Modely Monster Energy Edition mají stejné technické specifikace jako standardní modely.

YZ450F: Vylaďte na vítězství

Model YZ450F byl pro rok 2020 kompletně přepracován. Nyní nabízí nový kompaktnější motor s elektrickým startérem, lehčí hliníkový dvojitý rám a mnoho dalších změn specifikací, díky kterým je rychlejší, ostřejší a konkurenceschopnější. Model YZ450F navazuje na stroj, na němž jezdec továrního týmu Monster Energy Yamaha Jeremy Seewer v roce 2019 obsadil celkově druhé místo na mistrovství světa MXGP. Je vybaven nejmodernějšími technologiemi, včetně systému Launch Control System (LCS) a Power Tuner, a jde o nejvýkonnější a nejdůmyslnější sériově vyráběný motokrosový speciál, jaký kdy Yamaha vyvinula.

Model YZ450F se v roce 2021 vrací se všemi svými špičkovými prvky, jež byly poprvé představeny na modelu YZ450F pro rok 2020. Přepracován byl například motor, hlavy válců, rám i technologické prvky, díky kterým je motocykl lehčí, výkonnější a lépe se řídí. Závodníci mohou dosáhnout rychlejší a plynulejší jízdy díky systému spouštění Yamaha Launch Control System a výkon na trati doladit pomocí bezdrátového připojení a bezplatné aplikace Yamaha Power Tuner.

Jedinečná aplikace Power Tuner umožňuje jezdcům a mechanikům dolaďovat výkon motoru modelu YZ450F přímo na trati. Je tak možné přizpůsobit nastavení a dosáhnout co nejlepšího výkonu za všech podmínek. Špičková specifikace odpružení KYB® a odlehčeného hliníkového rámu dává stroji vynikající ovládání při nízkých i vysokých rychlostech. Mimořádně kompaktní čtyřválcový motor o objemu 450 ccm pak přináší silný výkon, který však má jezdec pod kontrolou.

Díky nové karoserii v barvě Icon Blue a barevně sladěným plochám pro startovní čísla vpředu i po stranách nabízí tento špičkový motokrosový stroj ve verzi pro rok 2021 skvělý vzhled i výkon. YZ450F je tak jasnou volbu pro každého závodníka, který chce mít možnost plně využít skutečný potenciál vítězit.

Technické údaje modelu YZ450F

· ultrakompaktní čtyřválcový motor 450 cm, síla pod kontrolou,

· dozadu skloněný válec umožňuje dosáhnout lepší centralizace těžiště,

· reverzní hlava válce se sáním směřujícím vpřed a výfukem vzad,

· systém Yamaha Power Tuner pro okamžité doladění na trase pomocí chytrého telefonu,

· tlačítko pro přepínání dvou režimů mapování výkonu motoru během jízdy,

· kompaktní elektrický startér s ultralehkou baterií,

· systém Launch Control System (LCS) optimalizuje výkon motoru a umožňuje rychleji startovat,

· hbitý a lehký hliníkový dvojitý kolébkový rám pro přesné řízení,

· štíhlé tělo a sedadlo pro maximální ergonomii,

· citlivé odpružení přední nápravy KYB® s pružinou,

· odpružení zadní nápravy Monocross s kloubovým závěsem se speciálně vyladěným tlumičem KYB®,

· lehká kola s modrými ráfky,

· 270mm přední kotouč, 240mm zadní kotouč,

· čtyřpolohové nastavitelné upínky rukojeti s pogumováním,

· hliníková řídítka s kuželovitou rukojetí a rychle nastavitelnou páčkou spojky,

Soutěžní terénní motocykly Yamaha 2021: Nejúplnější řada

Řada soutěžních terénních motocyklů Yamaha 2021 nabízí rozmanité a úžasné modely pro závodníky a jezdce všech věkových kategorií a úrovně zkušeností. Díky kapalinou chlazeným dvoudobým motorům a špičkové konstrukci podvozku nabízejí modely YZ65 a YZ85 mladým závodníkům ten nejlepší vstup do motokrosového světa, zatímco model YZ125 představuje dokonalý stroj pro teenagery, kteří již zdokonalí své závodní dovednosti a chystají se přejít do dospělé kategorie. Úplně nový model YZ250F a nedávno přepracovaný YZ450F nabízejí nejmodernější technologie a jsou k dispozici také ve verzi Monster Energy Edition. Dále je v nabídce legendární YZ250, špičkový dvoudobý motokrosový motocykl Yamaha, který si vytvořil věrnou komunitu závodníků i rekreačních jezdců po celém světě.

Kromě toho, že Yamaha dává závodění vše, myslí také na to, aby byla terénní jízda snadno dostupná i mladším jezdcům. Model PW50, plně automatický dvoutakt, byl už pro mnoho generací jezdců vstupní branou do světa terénní jízdy. V roce 2020 oslavuje tato legendární dětská motorka 40. výročí.Po celou tuto dobu zůstává koncept modelu PW50 prakticky beze změn, což dává vyniknout genialitě původní konstrukce se zaoblenou siluetou, uživatelsky přívětivými prvky a jednoduchými technologiemi. Model PW50 byl poprvé zařazen do nabídky v roce 1980. Do dnešní doby se ho prodalo více než 380 000 kusů ve 150 zemích. Tím se stal jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších dětských motorek, jaká kdy byla vyrobena.

S tichým čtyřtaktním motorem o objemu 50 ccm, třístupňovou převodovkou a automatickou spojkou je model TT-R50E zábavnou a snadno řiditelnou minimotorkou pro děti ve věku 4-7 let. Díky snadné ergonomii a nízké výšce sedla je TT-R110E skutečně univerzální čtyřtaktní poloautomatická rekreační motorka, již si může užít celá rodina. Díky motokrosovému vzhledu, odpružením umožňujícím delší cesty a citlivému čtyřtaktnímu motoru o objemu 125 ccm s 5stupňovou manuální převodovkou je model TT-R125 ideálním všestranným terénním motocyklem pro rekreační jezdce všech věkových kategorií.

Barvy 2021

YZ450F: Icon Blue s novou grafikou

YZ450F Monster Energy Edition: Monster Black s grafikou Monster

YZ250F: Icon Blue s novou grafikou

YZ250F Monster Energy Edition: Monster Black s grafikou Monster

YZ250: Icon Blue s novou grafikou

YZ125: Icon Blue s novou grafikou

YZ85LW: Icon Blue s novou grafikou

YZ65: Icon Blue s novou grafikou

TT-R125LWE/110E/50E: Icon Blue s novou grafikou

PW50: Icon Blue s novou grafikou

Dostupnost modelů 2021

YZ250F od října 2020

YZ250F Monster Energy Edition od října 2020

YZ450F od června 2020

YZ450F Monster Energy Edition od září 2020

Originální příslušenství Yamaha

Řada originálního příslušenství Yamaha zahrnuje sortiment vysoce výkonných závodních dílů GYTR® a kompletní závodní sady pro motory, nabídku oblečení pro jezdce kategorie MX a také kolekci Paddock Blue oblečení pro volný čas.

Inženýři z divize Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR®) v každém výkonném příslušenství, které za více než 40 let navrhli, přinášejí úchvatné a převratné špičkové technologie. Široká nabídka součástí zvyšujících výkon vznikla v úzké spolupráci s továrními týmy a zkušebními jezdci.

Díly a kompletní závodní sady GYTR® jsou určeny pro jezdce, kteří chtějí posílit výkon své Yamahy tak, aby dokázala plně využít svůj potenciál, a posunout své jízdní výkony na vyšší úroveň.

Neustále se vyvíjející sortiment dílů GYTR® zahrnuje součásti z materiálu Billet, díly motoru, ochranné díly, výfukové systémy a vysoce výkonné sady pro motory pro všechny motokrosové modely, od základního modelu YZ65 až po nejvýkonnější YZ450F.