A2

V Evropě velmi zajímavá kategorie, která se u nás objevila po 19. lednu 2013. To datum si budete možná pamatovat spíše v souvislosti s možností řídit stopětadvacítkové skútry s řidičákem na auto, ale tohle byla druhá, mediálně méně propíraná změna. K téhle skupině se váže velké množství mýtů a polopravd, protože nahradila předchozí „A s omezením výkonu“. Jediná platná varianta je následující:

  • motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.

Jsou to tři pravidla, která musejí být dodržena. Objem motoru je naprosto irelevantní, klidně litr. Ale musí mít ten předepsaný poměr hmotnosti a výkonu (žádné zaokrouhlování, bacha na to třeba u menších endur) a hlavně 35 kW, opět bez zaokrouhlení. Pokud byste nechávali motorku seškrtit, tak pozor na ten dvojnásobný původní výkon. Můžete jezdit na stroji, který má v papírech původní výkon 70 kW a upravený 35 kW (např. Aprilia Shiver 900, speciální 70kW verze Kawasaki Z900 apod.), ale nemůžete jezdit třeba na starém Banditu 600, který je z původních 57 kW seškrcený na 25 kW, protože to je víc než dvojnásobek!

Těch „srand“ se k A2 váže víc. Důležité je, co je napsáno v TP, s jakým výkonem byl který model homologovaný. Dříve jste totiž mohli sehnat klidně litrový supersport, který měl v TP napsaný výkon 25 kW, protože výrobce udělal homologaci jak na verzi s plným výkonem, tak na tu se sníženým. V tomhle případě tedy nejde o škrcení, ale o samostatný model s vlastní homologací a výkonem 25 kW.
Úplně největší mazec to je v případě, že jste si dělali „A s omezením výkonu“ před 19. lednem 2013. V tom případě vám totiž platí jak to, na co jste si dělali řidičák (maximálně 25 kW, škrcení z jakéhokoli výkonu, 0,16 kW/kg), tak vás tahle skupina opravňuje k řízení A2. Čili pro motorky do 25 kW jsou staré podmínky a od 25,1 do 35 kW ty nové.
Věkový limit: 18 let

Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/ridicak-na-vlastni-kuzi-nastupujeme-do-kurzu-41184.html
Copyright © Motorkari.cz